Прочетен: 227 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 05.07.2018 12:06
Цели: създаване на имидж и предпочитания към даден продукт; привличане на нови потребители; повишаване лоялността на съществуващите потребители; стимулиране към по-активно използване на стоката.
Техники: комуникативни стратегии и тактики.
Реклама е: популяризиране; привличане на публично внимание към продукт, услуга или компания; чрез платени съобщения; за да се предизвика възприятие и да се повиши желанието за потребление.
История на рекламата: В древни времена – предавана “от уста на уста”; Рекламни съобщения за гладиаторски битки – в руините на Помпей; Египет – папируси за продажби и “плакати” по стените; Рекламни папируси – в Египет, Гърция и Рим; В Азия, Африка и Южна Америка – стенни рисунки с комерсиална цел – древна форма на реклама; Стенни рисунки в Индия – 4000 г. преди Хр. ; 15-16 век – печатарство – рекламни листовки; 17-ти век – Англия – първите реклами в седмичните вестници - предимно за реклама на книги (доходоносни) и лекарства (епидемична обстановка в Европа); Шарлатанство в рекламата – сериозен проблем, който налага контрол върху съдържанието – високи такси върху рекламните листовки прекъсват този вид реклама; 19-ти век - потребност от развитие на рекламата с темповете на прoизводството; Америка – малки съобщения във вестниците за стоки - успех на този вид реклама и увеличаване на поръчките за доставки по пощата; 1848г. Филаделфия – първата рекламна агенция на Уолни Палмър; В началото агенциите са само посредници, запълващи място във вестниците; От 20-ти век започват да обръщат внимание на съдържанието и да носят отговорност; През 60-те години на 20 в. – визуална реклама. За да се асоциира марка с определена идея в текстов, аудио или визуален вариант се въвежда неповторим «лозунг»=слоуган (slogan).
Същност и значение на рекламата: Реклама е всяка платена форма на неперсонифицирана промоция на идеи, продукти или услуги от идентифициран спонсор или накратко – послание до клиента. (Американската асоциация за маркетинг), или Разпространяване на информация с цел придвижване на стоките на определен продавач, без неговото непосредствено участие, но за негова сметка. «Рекламата е умножено умение да се продава. Тя призовава към хиляди, докато продавачът разговаря с един». (Клод Хопкинс).
Рекламата е комуникация, чието въздействие се оценява с търговски резултати. Създава нови пазари: пробужда интерес към нови стоки; информира за различни аспекти на приложението им; динамизира връзката «производител –търговец – купувач»; тушира неблагоприятни циклични фактории; Намалява разходите и ускорява оборота: Разширяването на пазара предизвиква масово производство; Стабилен обем и снижаване себестойността на продукта; Намаляване разходите по обръщението чрез ускоряване на продажбите и от там, ускоряване оборота на капитала; Намалява ценовата конкуренция; Има противоконкурентен ефект - като усилвате внедряването на вашата собствена марка, вие отслабвате внедряването на конкурентните марки; Стимулира подобряването на стоката; Оптимизира жизнения цикъл на стоката; Въвежда продукта на пазара; Поддържа продукта като стабилизира и разширява търсенето; Напомня печелившите качества на стоката, като поддържа лоялността на клиентите.
Затова рекламата е душата на търговията! Corect-if.blogspot.com