Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.03.2016 11:05 - Предприемачество - от първи до 12 клас
Автор: stotzen Категория: Новини   
Прочетен: 521 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 16.03.2016 11:18


Основата на предприемачеството е стремежът към собственост, който е така естествен, както глада! Елементите на предприемаческата дейност са: нюх към новото в науката и техниката; готовност да се рискуват капитали; прозорливост; проучване на пазара; способност за анализ, гъвкавост и готовност за разумен риск; вземане на бързи и трудни решения; и преди всичко въображение! За да бъдат усвоени тези качества на предприемаческия дух, се налага обучение от най-ранна възраст! От следващата учебна година в програмите на първолаците е застъпен един нов предмет - "Технолог и предприемачество". Той ще се изучава до 12 клас, като идеята е да даде на децата както технически познания, така и базови икономически познания, които да им бъдат полезни в живота. Изучаването започва в първи клас с плавно въвеждане на понятия като "цена", "стока" и "услуга", способността за разграничаване на "нужда" от "желание", как да формират приоритет на кое от двете трябва да подчинят разходите си; ще научат, че никога разходите не трябва да превишават приходите! Също така, че за закупуването на дадена стока или услуга са необходими финансови средства; ще бъдат стимулирани да си правят личен бюджет с парите, с които разполагат. Във втори клас, ще се запознаят с най-популярните професии, което ще бъде свързано и с посещение на конкретни работни места. Идеята е за плавно преминаване към темата за Кариерно консултиране и избор на бъдеща професия, (в момента дори учениците от гимназията трудно се ориентират какво съдържание се крие зад една или друга професия, което затруднява избора им)! Другата голяма цел на българското училище е въвеждането на работа в екип - второкласниците ще бъдат разделяни на групи, за да представят отделни професии и така постепенно ще бъдат въвеждани в света на труда и знанието, че за всеки труд се полага определено заплащане. В пети клас, те ще започнат да разпознават видовете доходи, както и видовете разходи, също и понятието "ресурс", (видовете суровини за производството на отделните стоки). От шестокласниците ще се изисква да правят семеен бюджет. За осмокласниците икономическите знания са в по-усложнен вид - понятия като "пазарна икономика" и "планова икономика", да познават правните норми и възможностите за организация на фирма, което ще бъде съчетано с посещения на реално функциониращи стопански организации, както и ще бъдат стимулирани да търсят своя "пазарна ниша" - сфера, в която биха могли да развият своя предприемаческа инициатива. Програмата е твърде амбициозна - от осмокласниците се изисква да са в състояние да проучват "бизнес средата", както и да разчитат маркетингови проучвания и да правят изводи на тяхна база. Нещо, което сега трудно правят дори студентите по икономика..., да не говорим за новобогаташите - "бизнесмени", учили само от една книга...!? Освен всичко това осмокласниците, трябва да могат да се ориентират в планиране, производство и контрол на бизнеса, да умеят да съставят бизнес план и да работят в екип, да могат да се ориентират в различните икономически системи, , да знаят що е пазарен механизъм и как функционира той. Предвидено е също в осми клас учениците да се научат да различават видовете спестовни сметки, що е акция и облигация, как се тегли кредит и видовете влогове. На тази възраст, (15г.), да могат вече да разграничават своя тип и това какви професии му съответстват. Всичко това ще става в тясно сътрудничество с Кариерните центрове, дори се предвижда да бъде назначен Кариерен консултант в училище. Идеята е, че в гимназията учениците ще разширят и затвърдят тези познания, придобивайки способност да се справят сами в икономическия живот и да са подготвени за всякакъв вид финансови ситуации, които могат да възникнат, да могат да си изберат най-подходящата професия, която ще им носи удовлетворение! Ясно е, че програмата е правена от хора, които си нямат представа от детска психология и най-малко от икономика...!? А толкова много преподаватели по предмета, откъде ще бъдат намерени?!



Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: stotzen
Категория: Туризъм
Прочетен: 466600
Постинги: 803
Коментари: 77
Гласове: 258
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930