Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.01.2015 12:16 - Хляб или билет...?!
Автор: stotzen Категория: Политика   
Прочетен: 1328 Коментари: 2 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
КРИВОРАЗБРАНА СОЛИДАРНОСТ... От години в Софийският градски транспорт, наред с гратисчийте, върви една криворазбрана солидарност – слизащите пътници подават на качващите се вече използваният, перфориран билет, за да бъде използван поне още веднъж...!? Явно е, че проблемът не е типичен само за София, защото още преди години видях в Пловдивския градски транспорт надпис: „Пазете билетите си и не ги преотстъпвайте на други лица при слизане! Билетът е вашата застраховка!” Може би „преотстъпващите” си мислят, че правят голям християнски жест, а това не е така, защото всяко нещо си има цена, и ако тя не се плаща навреме, то ще бъде платена накрая наведнъж с лихвите – „Съдбата е най-големият лихвар”! Докога смятат, че ще просъществува Софийският градски транспорт („Градска мобилност”), ако всички започнем да го използваме по този порочен начин?! Той започна 2014г., с дефицит от над 100милиона лева, после купиха нови трамваи и тролеи, а най-важното е, че този дефицит се покрива от бюджета на Столична община! И вместо да бъдат направени нови детски площадки, тротоари, зелени площи и т.н., трябва да бъде покрит един необоснован дефицит! Та нали над 700хиляди пенсионери, студенти, ученици и др. подобни се возят официално (почти) безплатно...!? Има ли го някъде това по света? Дори най-богатите държави не си го позволяват! Още преди повече от 15 години предложих решение на този проблем: - вместо безплатни карти, раздавани „на калпак”, да бъдат давани определен брой билети (50) и то само на социално слабите, (не е справедливо пенсионер с пенсия почти 1000лв., да се вози с безплатна карта, само защото е навършил 69 години; да не говорим за децата на новобогаташите...)! По този начин ще бъдат ограничени до минимум неоснователните пътувания, (най-вече в пик-часовете), ще се разтовари градският транспорт от безцелни пътувания и ще се подобри финансовият му резултат!



Гласувай:
2


Вълнообразно


1. yotovava - Проблемът е по-сложен. Моето ск...
28.01.2015 12:42
Проблемът е по-сложен.
Моето скромно мнение, което изработих още преди 30 години, е, че транспортът в един градът може да влезе в данъците, които плащаме, и да стане безплатен.
По този начин се освобождават едни други ресурси, а именно:
- заплати за контрольори и за облеклото им, което е безплатно
- заплати за билетопродавачи
- ресурс от цялата печатна продукция на билети, карти и прочее
- ресурс от поддръжката на будките за продаване на билети, също и на центровете
Ако приемем, че държавата дотира в определена степен Градския транспорт, освобождаването на тези непроизводствени ресурси може да се окаже много по-добро, а съответно и достатъчно.
Основната слабост на градския транспорт е, че ние не плащаме да изминати километри, а за пътуване. Освен от точка А до точка Б можеш да минеш, ползвайки различни превозни средства - един път едно, втори път две, трети път три, а реално изминаваш едно и също разстояние - оттук произлиза абсолютна несправедливост по отношение на заплащането.
цитирай
2. podvodni - Ами като слизаш на спирка, гарна...
28.01.2015 12:44
Ами като слизаш на спирка, гарнацията ти отива на кино, нали така? Подавайки я на друг, просто удължаваш нейният живот, въпреки, че ти си я платл.
Много добър Християнски жест, реално!
А онези 100 милиона дефицит, хич не ги итърси от недупченето на билети игратисчийте.
Тези кинти са потънали в некой малък джоб с дълбока банкова сметка, и за покриване обещанието на ГЕРБ и ДПС за безплатно използване на градският транспорт от мангалите.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: stotzen
Категория: Туризъм
Прочетен: 466472
Постинги: 803
Коментари: 77
Гласове: 258
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930