Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.06 11:36 - ПУБЛИЧЕН ОБРАЗ
Автор: stotzen Категория: Политика   
Прочетен: 35 Коментари: 0 Гласове:
0



 Изграждането на позитивни образи с помощта на печатните и електронните медии, както и самото им ефективно управление се свеждат до анализирането и селектирането на най-добрите способи за бързото и качествено идентифициране на дадена персона, на нейния авторитет и престиж и последващи действия към формирането на активно положително отношение и горещо възприемане и предпочитание в избора тъкмо на този човек. Технологията и управлението на медийния имидж се съсредоточават във възможно най-добрия начин на представяне на личността в публичното пространство и инкасирането на позитивни нагласи от страна на общественото мнение. Публичният образ - имиджът е като „втора реалност” или фокус, съставен от реални характеристики, актуални социални очаквания и очаквания на публиката. Образът за дадена личност, интерпретиран от масмедиите, е проекция на нейната дейност, доминиращи ценности, материални и нематериални ресурси, символи, знаци и ритуали и т.н. Целият този фокус, който отличава една личност от друга, се концентрира върху медийния имидж. Няма лоша реклама - каквито и негативни отзиви да е постигнала, тя все пак е била забелязана и коментирана от голяма част от аудиторията, а именно това е целта както на рекламата, така и на имиджмейкинга, (организация и управление на успешен публичен образ). А „Културата е най-голямата реклама”. Според първият закон на манипулацията на Йозеф Киршнер „Ако искате хората да говорят за Вас, трябва да ги предизвикате”. Петия закон на манипулацията според Йозеф Киршнер, гласи „Ако познавате силата на чувствата, ще погледнете с други очи на много неща в живота – морал, нравственост...”. Ако конкретният образ изненадва и провокира обществото чрез медиите– нетрадиционен, непредсказуем, оригинален, различен – бива лесно разграничим от останалите, което категорично означава успешно организиран и управляван медиен имидж. А колкото по-успешно е организирането и управлението на медийния имидж на личността, толкова по-големи са гаранциите за нейното обществено и професионално утвърждаване, просперитет и развитие. Тезата за потребност от умен и гъвкав подход в организацията и управлението на връзките с обществеността в структурата на имиджмейкинга се аргументира на три нива: Медиапланирането на публичния образ, Процедурите за изграждането и управлението на медийния имидж и Факторите за успешното имиджово управление. Като водещи са обосновани следните факторите: Печеливша комуникационна стратегия; Правилен избор на комуникационните канали и Адекватното медийно присъствие на личността, която е обект на имиджмейкърството. Изразено е убеждението, че Стереотипизацията и Социалното конструиране на действителността са сред водещите дейности в Имиджмейкърството. Организацията и управлението на медийния имидж стъпват на сериозна аналитична подготовка и акцентират върху находчиво целеполагане и високо професионално подбиране на средствата за изграждането на успешен публичен образ. Обоснован е изводът, че силното позитивно представяне на личността в публичното пространство и формирането на благоприятни нагласи и разпознаваемост от страна на общественото мнение е възможно само благодарение на добре обмислената стереотипизация и социалното конструиране на действителността. Kогато се изгражда публичният образ на личността, трябва да се имат предвид устойчивите, трайните, повтарящите се ценности, наречени „стереотипи”, които целенасочено ще се разпръскват в публичното пространство така, че да доведат до формирането на определена позитивна представа за обекта на имиджмейкърството. С помощта на медиите се осъществява конструирането на медийните имиджи, които в крайна сметка се свеждат до изграждането на положително отношение, на висока степен на доверие, на желание за безпрекословно и безкритично следване, подражание и даже послушание, особено когато става дума за образа на изключително обаятелните и харизматични хора. corect-if.blogspot.com

image




Гласувай:
0
0


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: stotzen
Категория: Туризъм
Прочетен: 145839
Постинги: 382
Коментари: 70
Гласове: 104
Календар
«  Септември, 2018  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930