Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.03.2016 09:58 - Администратор (рецепционист) в хотел
Автор: stotzen Категория: Туризъм   
Прочетен: 3502 Коментари: 0 Гласове:
0



Администраторът е една от основните и най-масови професии в хотелиерството – над 30% от заетите в сферата на туризма. От организацията на труда на работното място „администратор” до голяма степен зависи равнището на културата на обслужване и удовлетвореността на туристите, повтаряемостта на посещенията и икономическите резултати. Това налага високи квалификационни, езикови и професионални изисквания, голяма отговорност, работа и през нощта, всичко това за една символична заплата, което обуславя и голямото текучество, (туризмът се „бори” със селското стопанство за последното място по заплащане...)!? А ето и профила на Администратора: Кфалификационни изисквания: завършено поне средно образование с профил Туризъм; свободно владеене на английски език (писмено и говоримо) + още един западен език (за предпочитане немски) + руски (основно за вакнционните хотели) + високо ниво на компютърна грамотност, (работа с резервационна система, с „Клок” и др.); работа с касов апарат и различни видове валути. Длъжностни изисквания: да се явява на работното си място съгласно установения сменен график, (в случай, че е възпрепятстван, незабавно да информира Управителя на хотела за отсъствието си); да бъде съзнателен и с дейността си да съдейства за реализиране на по-големи приходи и постигане на удовлетвореност у клиента; да познава детайлно хотела, в който работи, (характерни особености, работно време на различните заведения и търговски обекти); да има познания за историята на населеното място и хотела, забележителности и събития в областта на туризма; да води редовна, пълна и точна регистрация на туристите; да познава разположението на стаите в хотела, изложението им, цените, удобствата, да знае по всяко време на своето дежурство каква е заетостта на хотела; да следи за изпълнението на постъпилите резервации от индивидуални туристи, обиколни групи по линия на международния и вътрешен туризъм; да дава всички видове информация и да обменя валута, ако е натоварен и с функцията на „информатор-обменител”, (основно във ваканционните хотели); ежедневно, сутрин до 9:00 часа, да изготвя и предава в съответните отдели Данните за оборота и Бюлетина за заетостта на легловата база; да предлага и реализира типичните за рецепцията Допълнителни услуги – даване на информация, събуждане в определен от клиента час, съхранение на ценности и др., в зависимост от организацията на обслужването в хотела; своевременно да реагира на рекламации от страна на гостите и да докладва на прекия си ръководител за взетите мерки; да следи за работата на техническите съоръжения и да регистрира възникналите повреди, като информира техническите служби; да бъде винаги с униформено облекло и отличителни знаци – „бадж” с име, фамилия и езици, които говори; да спазва етичните норми при водене на телефонни разговори – след вдигане на слушалката е длъжен да съобщи името на хотела, на работното място, след което да поздрави според часа, (добро утро, добър ден, добър вечер); да работи професионално с предоставените средства на труда, (машини и съоръжения), както и да ги съхранява; да ръководи работата на портиерите и пиколите; да спазва строго всички правилници, регулиращи дейността на Рецепцията, правилата за сигурност и противопожарна охрана. Социално-психологически изисквания: администраторът е един от първите служители, които посрещат гостите в хотела и създава първите впечатления у тях. От неговото поведение, добро представяне и начин на разговаряне до голяма степен зависи и се формира мнението на туристите. Ето защо от администратора се изисква: да има винаги безупречна външност, изгладено, чисто работно облекло, прическа, чисти обувки, чистота на зъбите и ноктите, умерена употреба на козметични средства и бижута; да има добра комуникативност, висока обща култура, умение да общува; да умее да предотвратява и преодолява възможностите за конфликтни ситуации; да бъде концентриран в работата и бързо да превключва вниманието си; да бъде честен, добре организиран, търпелив и самокритичен, (да познава добре различните типове по характер клиенти); да има трайни интереси и насоченост за упражняване на професията; да има непрекъснат стремеж за повишаване на квалификацията, ( и в условията на непрекъснат трудов процес, т. нар.”Тренинг профили”). Медицинските противопоказания за заемане на длъжността „администратор” са: вродени дефекти или хронични заболявания на опорно-двигателния апарат и речево-двигателния апарат; хронични кожни заболявания, смущения в периферното кървообръщение; хронични инфекциозни заболявания и бацилоносителство; професионални заболявания – плоско стъпало, отоци на долните крайници, неврози. И какво ли още не... за да бъдеш Администратор/рецепционист и то за една символична заплата?! Кой ще бъде? Повече на: Stoyantzenev.simplesite.com и Facebook.com/Stotzen Merketing



Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: stotzen
Категория: Туризъм
Прочетен: 468347
Постинги: 804
Коментари: 77
Гласове: 258
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930