Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.10.2018 11:16 - ВИДОВЕ РЕКЛАМА
Автор: stotzen Категория: Бизнес   
Прочетен: 414 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 

І.   Рекламата според сферата на общественият живот, където се материализира:

            1. Стопанска реклама

Това е най- често срещаната реклама като форма. Тя е преобладаваща част от рекламните инвестиции. Обхваща различни форми на представяне на стоки и услуги със съответна цел. Подразделя се на;

1.1.Потребителска - адресирана е към крайният масов потребител. Осъществява се от каналите за масова комуникация и реклама на място на продажбите.

        2.1.Работна - насочена е към различни групи специалисти, проявяващи професионален интерес към обекта на реклама. Подразделя се на:

2.1.1.Промишлена реклама- предназначена е за промишлени потребители на суровини, полуфабрикати, машини. Адресати на промишлена реклама са ръководните кадри, които вземат решения за това. Осъществява се чрез професионални периодични издания, специализирани панаири и др.

2.1.2.Търговска реклама- целта и е да осведомява търговците на едро и дребно, посредници, брокери за отделни стоки, услуги и материали.

2.1.3.Професионална реклама- адресирана е към хората със свободни професии. Те рядко са непосредствени купувачи, но влияят върху вземането на решение за покупка от трите лица.

2.1.4.Финансова реклама- реклама на банково и застрахователно дело.

 

2.  Селскостопанска реклама

Предлага на селските стопани предмети и средства на труда, стоки за лично потребление. Осъществява се чрез адресна реклама, специализирани издания и изложби.

           

            3. Социална реклама

Заема междинно положение между реклама и пропаганда. Налага обществено значими идеии, като съдейства за здравната профилактика, кръводаряването и др. Финансира се от обществени институции и сдружения с идеална цел.

 

 

ІІ.  Реклама според това, кой рекламира

 

1.   Индивидуална реклама- заплаща се от един рекламодател и е свързана само с неговата продукция.

2.   Обща реклама- провежда се заедно от няколко рекламодатели и бива:

3        Колективна- рекламира се един вид продукт, а не отделна марка. Финансира се от централизирани рекламни фондове.

4        Групова- прави се съвместно от няколко рекламодатели със стоки и услуги, които взаимно се допълват. Използва се и когато рекламодателите имат общи интереси в даден момент.

 

 

ІІІ.  Реклама според жизненият цикъл

 

1.      Въвеждаща реклама- използва се за нови стоки и при излизането на нов пазар. Извършва се, за да се постигне рекламен пробив. Типично за нея е интензивността на провеждането и високите нива на рекламният бюджет. Рекламните инвестиции се възстановяват през следващите фази. При проблеми може да се използва селективна реклама като се въздейства специално по различен начин от веригата на реализация.

2.      Поддържаща реклама- цели запазване на завоюваните позиции на пазара и постепенно разширяване на търсенето. Важно е да се отчита конкурентният натиск. Възможна е многовариантност на комуникационният план-трафик.

3.      Напомняща реклама - поддържа в съзнанието на обществеността всички основни елементи, чрез които се запазва верността към марката. Не се препоръчват големи рекламни бюджети. Използва се за стоки в период на спад в търсенето.

 

 

Реклама според териториалният обхват:

1.      Местна реклама- провежда се само в едно населено място. Има силно локален ефект и се разпространява чрез местният печат, местните радио възли, адресна реклама. Цените на местната реклама са по-ниски от тарифите за национално разпространение.

2.      Регионална реклама- провежда се когато фирмата има търговска мрежа само в един регион и за нея не представлява интерес рекламиране в цялата страна. Тя може да рекламира чрез пробни продажби, осъществявани в някой населени места.

3.      Национална реклама- провежда се в общонационален мащаб.

4.      Международна реклама- разпространява се в чужбина, което предполага съобразяване  с психологическите и стопански характеристики на съответните пазари, необходими са умения за работа с местните и международните рекламни носители. Голяма роля играе пренасянето на рекламното послание на различни езици.

5.      Глобална реклама- стратегия, която използва еднакви кампании с идентични образи и съобщения в много страни. Рекламата се стандартизира за разпространяване на международните пазари. Това е възможно само за дадена категория продукти, необвързани с определени култури- напитки, цигари и др.

 

Рекламата според психологическите признаци:

            1.  Рационално действаща реклама- целта й е да формира съответни убеждения.

2.  Емоционално действаща реклама- основава се на предизвикване на страх, любопитство уплах. Може да бъде изградена върху положителни или отрицателни призиви.

3.  Подпрагова реклама- действа под прага на съзнателно възприятие на адресатите.

4.  Институционална реклама- има престижен характер и подпомага търговските цели на рекламодателите, без да се ангажира с конкретна стокова реализация. Тя е междинна форма между рекламата и връзките с обществеността. Това е реклама на държавни учреждения, партии и организации. Изгражда положителен образ на рекламиращия субект пред определени общности или цялото население. Рекламиращият се представя, като водеща реномирана фирма, изпъкват неговите позиции на пазара, фирмените традиции, ролята на фирмата за националната и международна икономика, за развитието на науката и техниката. Този вид реклама е инвестиция в бъдещето. Създава благоприятни условия за паралелно провеждане на кампании, за въвеждане, налагане, поддържане на фирмените стоки на пазара.

 

image

 

 





Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: stotzen
Категория: Туризъм
Прочетен: 466642
Постинги: 803
Коментари: 77
Гласове: 258
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930